Annexation of Crimea by the Russian Federation
Na February na March 2014, Russia wakporo ma mesịa wepụta Peninsula Crimea na Ukraine. Ihe omume a mere n'ihi mgbanwe mgbanwe nke nkwanye ùgwù ma bụrụ akụkụ nke esemokwu Russo-Ukrainian sara mbara.
Na 22–23 February 2014, Onye isi ala Russia Vladimir Putin kpọkọtara nzukọ abalị niile na ndị isi ọrụ nchekwa iji kparịta mwepu nke onye isi ala Ukraine a chụpụrụ, Viktor Yanukovych . Na njedebe nke nzukọ ahụ, Putin kwuru na "anyị ga-amalite ịrụ ọrụ na ịlaghachi Crimea na Russia".  Na 23 nke ọnwa Febụwarị, e mere ihe ngosi pro-Russian n'obodo Sevastopol nke Crimea. Na 27 February, ndị agha Russia kpuchie na-enweghị akara ngosi  weghaara Kansụl Kasị Elu (ụlọ omebe iwu) nke Crimea   wee weghara saịtị ndị dị mkpa n'ofe Crimea, nke butere nwụnye gọọmentị pro-Russian Sergey Aksyonov na Crimea., na-eduzi referendum ọnọdụ Crimea na nkwupụta nke nnwere onwe nke Crimea na 16 Maachị 2014.   Rọshịa webatara Crimea n'ụzọ iwu ka ọ bụrụ obodo gọọmentị etiti Russia abụọ — Republic of Crimea na obodo Sevastopol nke etiti Sevastopol na  2014  iji mee ka ọnọdụ ọhụrụ ahụ sie ike na ala. 
- "Putin describes secret operation to seize Crimea", Yahoo News, 8 March 2015. Retrieved on 24 March 2015.
- Weaver. "Putin was ready to put nuclear weapons on alert in Crimea crisis", Financial Times, 2015-03-15. Retrieved on 2022-01-23.
- Simon Shuster. "Putin's Man in Crimea Is Ukraine's Worst Nightmare", Time, 10 March 2014. Retrieved on 8 March 2015. “Before dawn on Feb. 27, at least two dozen heavily armed men stormed the Crimean parliament building and the nearby headquarters of the regional government, bringing with them a cache of assault rifles and rocket propelled grenades. A few hours later, Aksyonov walked into the parliament and, after a brief round of talks with the gunmen, began to gather a quorum of the chamber's lawmakers.”
- De Carbonnel. "RPT-INSIGHT-How the separatists delivered Crimea to Moscow", Reuters, 13 March 2014. Retrieved on 8 March 2015. “Only a week after gunmen planted the Russian flag on the local parliament, Aksyonov and his allies held another vote and declared parliament was appealing to Putin to annex Crimea”
- Ilya Somin. "Russian government agency reveals fraudulent nature of the Crimean referendum results", The Washington Post, 6 May 2014.
- Error on call to Template:cite web: Parameters url and title must be specified (uk). Verkhovna Rada of Ukraine (15 March 2014).
- "Putin reveals secrets of Russia's Crimea takeover plot", BBC News, 9 March 2015. Retrieved on 9 March 2015.
- Four years since Russia's illegal annexation of Crimea. Government.no (14 March 2018). Retrieved on 28 March 2019.
- "Russia Threatens Nuclear Strikes Over Crimea". The Diplomat (11 July 2014). Retrieved on 22 September 2021.